יום חמישי, 22 באפריל 2010

וַיִּשְׁמַע יִתְרוֹ כֹהֵן מִדְיָן

(שמות פרק י"ח)(א) וַיִּשְׁמַע יִתְרוֹ כֹהֵן מִדְיָן חֹתֵן משֶׁה אֵת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה אֱלֹהִים לְמשֶׁה וּלְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ כִּי הוֹצִיא ה' אֶת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם: רש"י- (א) וישמע יתרו - מה שמועה שמע ובא קריעת ים סוף ומלחמת עמלק (זבחים קטז): ובהמשך הפסוקים: (ח) וַיְסַפֵּר משֶׁה לְחֹתְנוֹ אֵת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה ה' לְפַרְעֹה וּלְמִצְרַיִם עַל אוֹדֹת יִשְׂרָאֵל אֵת כָּל הַתְּלָאָה אֲשֶׁר מְצָאָתַם בַּדֶּרֶךְ וַיַּצִּלֵם ה': רש"י: את כל התלאה - שעל הים ושל עמלק (מכילתא):
ומכאן ניתן ללמוד שכאשר בא אדם להתקרב לעבודת ה' יש דבר מה שעורר אותו במיוחד לכך, בין אם זה גר שבא להתגייר ובין אם יהודי רחוק מהדת שבא להתקרב, כשם שיתרו שמע והתעורר מקריעת ים סוף ומלחמת עמלק. וכאשר בא המתקרב הזה לחסות בצל החכמים שילמדוהו תורה הרי שראוי בראש ובראשונה לדבר עמו ולהרחיב לו את אותם הנושאים שבהם התעניין מתחילה שעל ידי כך ייתן לב לשמוע ולהבין היטב ומשם יעמיק וירחיב את ידיעותיו ואמונתו, כפי שעשה משה רבנו ע"ה שסיפר ליתרו את כל התלאה שעל הים ושל עמלק דייקא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה