יום שישי, 23 באפריל 2010
מסרת גיבורים ביד חלשים
בתפילת על הניסים שמוסיפים בחנוכה אומרים אנו: מסרת גיבורים ביד חלשים, טמאים ביד טהורים, רשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך. ברור הדבר כי גדול הנס כאשר חלשים מנצחים גיבורים, אך מהו הנס כאשר טהורים מנצחים טמאים וכו'? וכי בדרך הטבע היה צריך להיות המצב הפוך? האם בדרך הטבע חלילה הטמאים מנצחים טהורים אפילו שאינם גיבורים יותר מהם, עד שניצחונם של הטהורים הוא בגדר נס שיש להודות עליו? ויש ללמוד כי בעולם הזה בו היצר הרע אורב בכל פינה ובכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו ומבקש להמיתו, ואלמלא הקב"ה עוזרו אינו יכול לו כמו שאומרים חז"ל, הרי שניצחון הטהרה והצדקות הוא בגדר סייעתא דשמיא גדולה. את הנס הזה מבטאים בעוצמתם השקטה נרות החנוכה, אשר מעט מאורם דוחה הרבה מהחושך, ללמדנו שגם אם האדם רואה את עצמו מוקף בניסיונות המאיימים להרחיקו מאור הקדושה ולגוררו למחשכי הגשמיות לא יירתע ולא יפחד, אלא ישים בה' מבטחו שמי שעשה נסים לאבותינו בימים ההם ובזמן הזה יעשה גם לנו ניסים פרטיים לכל אחד ואחת החפצים באמת להתקרב אליו יתברך. וכבר לימדונו חכמים כי ליצר הרע כוח גדול בעולם הזה להכשיל את האדם במחשבה בדיבור ובמעשה ח"ו, אך בדבר אחד אין לו שליטה כלל וזה על רצונו של האדם, וגם אם נכשל ונפל ברוחניות כמה פעמים העיקר לשמור על הרצון הקדוש להתקרב אליו יתברך ולא להתייאש מעצמו. ואם האדם מתחזק בידיעה הזאת ימצא בעצמו כוחות להתפלל אל ה' בכל מצב שנמצא בו, שיצילהו מיצר הרע ויעמידו בקרן אורה. חודש טוב!
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה